De negen principes
voor sociaal bestuur & leiderschap
Onze manier van duurzaam en sociaal innoveren is een meervoudige manier van kijken naar de kwaliteit en continuïteit van betekenisvol onderwijs en werkgeverschap. Elke leerling en student verdient een goede leraar en een leraar/medewerker zinvol werk met zeggenschap!
Sociale innovatie in het onderwijs helpt je...
... bij het worden en zijn van een lerende onderwijsorganisatie met een aantrekkelijke leer- en werkcultuur.
... met het creëren van een gedragen identiteit en strategische koers voor een sterk school- en werkgeversimago.
... bij vanuit de bedoeling organiseren van werk door structuren en systemen helpend te laten zijn voor het primair proces.
... bij het doorbreken van vicieuze patronen en gedragingen; van samen begrijpen naar samen doen!
Sociale innoveren; proces van betekenisgeving
"Het succes van betekenisvol vernieuwen begint met 'volgerschap'."
Sociale innovatie in het onderwijs leidt tot betekenisvol onderwijs en zelfbewuste professionals met een onderzoekende houding, die zelforganiserend en zelfactualiserend (samen)werken. Én daarmee zeggenschap ervaren over de kwaliteit van het leren van leerlingen/studenten en zichzelf. Dat vraagt om een doorlopend proces van leren, participeren en creëren!
Zinvol samenwerken, betekenisvol vernieuwen en veranderen in het hier en nu!
“De negen principes” helpen bij het cyclisch analyseren, ontwikkelen en organiseren van de strategische koers, menselijk management en leiderschapsontwikkeling. Deze worden allemaal vanuit sociale innovatie benaderd.
Door deze consistente benadering zijn de principes onlosmakelijk met elkaar verbonden. Als je werk maakt van de één heeft dat ook direct merkbaar effect op de ander.
Wil je meer weten over de negen principes en ben je benieuwd hoe deze jou kunnen helpen? Neem dan contact op.