Dit zijn wij


Wij zijn sociaal en vernieuwend. Houden van leren en creëren en brengen beweging in schoolorganisaties. Wij beschikken over inlevingsvermogen, zijn onderzoekend, vindingrijk, ondernemend en eigentijds.

 

ZINNmakers wil een bijdrage leveren aan een aantrekkelijke onderwijssector, waar je als medewerker met veel plezier zinvol kunt werken aan betekenisvol onderwijs. Je kunt van ons verwachten dat we ‘ZINN’ toevoegen aan lerende en ontwikkelgerichte schoolorganisaties.


Henri van Werven

Ik ben Henri van Werven, bedenker en oprichter van ‘ZINNmakers’. Wat mij drijft is mijn passie voor betekenisvol onderwijs; mijn nieuwsgierigheid naar hoe jongeren en (jong)volwassenen zich als mens en in hun vak ontwikkelen en wat maakt dat onderwijsprofessionals, -ondersteuners en schoolleiders daaraan samen een betekenisvolle bijdrage willen en kunnen leveren. 

De inspiratie voor ZINNmakers komt voort uit het gedachtegoed van Karl E. Weick, over ‘betekenisgeving in organisaties’. Weick is een van de meest vooraanstaande organisatiepsychologen ter wereld. Al vroeg in mijn onderwijsloopbaan leerde ik zijn werk kennen en tijdens mijn studie aan ‘Universiteit Utrecht (USBO; Bestuurs- en Organisatiewetenschap)’ heb ik zijn inzichten meer eigen kunnen maken en praktijkgerichter toe kunnen passen. Het proces van ‘betekenisgeving’ zou je kunnen duiden als het moment dat mensen besluiten iets samen te gaan doen. Een proces dat begint met een ‘betekenisgever’, een (school)leider die de toekomst, vanuit leren en participeren, samen met zijn mensen weet te creëren. 

Zinvol leren (en) samenwerken, betekenisvol vernieuwen en veranderen in het hier en nu is wat mij als professional typeert. Inmiddels heb ik ruim 35 jaar onderwijservaring als; schoolleider/directeur (middelbaar beroeps- en tweedekansonderwijs), directeur van ondersteunende diensten, bestuursondersteuner en verander-, organisatiekundige in onderwijsorganisaties. Met de door mij opgebouwde expertise en ervaring ben ik tot de negen principes voor sociaal bestuur en leiderschap gekomen, waarmee ik vakgenoten graag verder help met ‘zin toevoegen’ aan lerende en ontwikkelgerichte schoolorganisaties, waar ieder onderwijstalent telt.

“Sensemaking begins with a sensemaker.” Karl E. Weick.


Sophie van Werven

Als merk- en communicatiestrateeg duik ik het liefst in strategische vraagstukken die organisaties toekomstbestendig maken. Een sterke strategie begint met weten wie je bent, waarom je als organisatie bestaat en waartoe je bestaan moet leiden. Mijn liefde voor het vak komt voort uit mijn nieuwsgierigheid naar wat een merk een 'sterk merk' maakt. Behalve het uitdragen van een boodschap moet je deze ook waarmaken. Een strategische koers uitzetten is één, er in al je gedragingen en uitingen naar handelen is twee. Daarmee help ik leiders in het onderwijs graag verder.

 

Naast merk- en communicatiestrateeg mag ik mij ook ZINNmaker noemen, een naam die ik met trots draag. Behalve dat ik de communicatie voor ZINNmakers verzorg, zet ik mijn expertise in om ZIN toe te voegen aan betekenisvoller onderwijs.


Ons leer- en ontwikkelnetwerk

We werken samen aan een netwerk van en voor bestuurders, schoolleiders, adviseurs en trainers die eveneens de missie hebben om ZINN toe te voegen aan betekenisvol onderwijs en zinvol werk.


Samen ZINN toevoegen?